Co je to funnel a proč by ho každý měl automatizovat

20. 6. 2024

Co je to ten funnel?
Skáče to na tebe snad i z pod postele, ale pořád ti uniká jeho pravá podstata? Mrkneme na to, rychle, stručně a na konci článku ho budeš chtít taky.

V dnešním online světě jsou funnely neodmyslitelnou součástí úspěšného podnikání. Funnel, neboli marketingový trychtýř, je proces, který vede potenciální zákazníky krok po kroku od prvotního kontaktu až po finální nákup. 

Není to žádná novinka a jistojistě jako podnikatel/ka už nějakou podobu funnelu máš, jen tomu tak neříkáš. Určitě máš cestu, jak získáváš zakázky.
Ale už v rámci té cesty můžeš sbírat objednávky.

Jak z funnelu vytřískat maximum?

Velmi zjednodušeně PRODÁVEJ VŠUDE po cestě!

Představ si to takhle. 

Objevil/a jsi boží cukrárnu, ale je 10 kilometrů pěšky přes vyprahlou poušť. Velbloudi zdrhli, takže musíš pěšky.
Vydáš se směr na cukrárna, ale to vedro je k nevydržení. 
Už se ti snad i od huby práší a najednou stánek s chlazenou citronádou, který patří cukrárně. Bez váhání kupuješ.

Tvá cesta pokračuje, vedro nepolevuje, jazyk se ti lepí na patro, v břiše ti kručí a hle, další stánek, tentokrát s točenou zmrzlinou.
No jistě, pošleš to tam.

Kupuješ.

Jak dojdeš do cukrárny, tak dostaneš na uvítanou ledovou kávičku zdarma.
Ty si nakonec místo 1 dortíku kupuješ 2, vyžunkneš celý džbán domácí limonády
a ještě si nakoupíš s sebou. 

A teď se zamysli…

Kdyby tam místo těch stánků byly jen informační tabule, tak se velmi pravděpodobně může stát, že tam ani nedojdeš.

Co se ale stalo v našem příběhu?

Nejen, že jsi nakonec do cukrárny dorazil/a, udělal/a tam útratu,
ale ještě si zvýšil/a hodnotu své celkové objednávky už během cesty

Takhle to může fungovat i ve tvém podnikání!

Na cestě tvého zákazníka můžeš prodávat už od magnetu pomocí upsellů, order bump a v návazných e‑mailových sekvencích. Společně vše vytvoříme a nastavíme během léta v .birdie business club, kam ještě do 30. 6. můžeš naskočit s 30% slevou a bonusem v hodnotě 43 000 Kč.

Jak si sestavit vlastní prodejní funnel?

Máš magnet zdarma, menší digitální produkt a konečný produk, abys mohl/a svůj funnel postavit?

Super, tak pojďme na to!

  1. Vyber ze své pyramidy produktů/portfolia produkty, které poskládáš do funnelu.
  2. Začni produktem zdarma — magnetem, který ti bude přivádět lidi do funnelu.
  3. Po stažení magnetu bys měl/a nabízet tzv. upsell. Malý produkt na děkovací stránce cca do 150 Kč, který má za úkol platit případnou reklamu. (Pozor: hodnota produktu by reálně měla o dost převyšovat cenu, za kterou ho nabízíš)
  4. K upsellu můžeš přidat ještě order bump, který lze jednoduše přidat do objednávky na 1 kliknutí v rámci objednávkového formuláře. Zvyšuje ti hodnotu průměrné objednávky. Opět se tu bavíme o levnějším produktu, aby zákazník nemusel moc přemýšlet.
  5. Případně můžeš navazovat ještě dalšími pop-up upselly apod., ale nepřeháněj to, ať člověka neotrávíš dřív, než dojde k finálnímu nákupu.
  6. Následuje prodej tvého produktu pomocí mailové sekvence.

⭐ Co všechno pro funnel potřebuješ? 
Spoustu textů — na prodejky, na sítě, do mailů, apod., prodejní stránky, ideálně FAPI (případně SimpleShop), mailing atd.

Přijde ti toho hodně? Nikdo netvrdí, že to je pohodička s nohama nahoře, ale pokud chceš ve svém podnikání generovat stabilní zisk, tak tohle je tvá cesta.

Proč mít funnely na automat?

Jednou vytvoříš a nesčetněkrát prodáváš. 

  • Uvolníš si ruce od neustálého nahánění klientů.
  • Budeš mít příjem i ve chvíli, kdy zrovna nejsi online nebo netvoříš kampaně.
  • NEZAPOMENEŠ prodávat.
  • Jednou to vytvoříš, a pak už jen kontroluješ a vylepšuješ.
  • Pomůže ti rozjet tvůj byznys s online produkty.
  • Stabilně ti rozšiřuje tvou databázi e‑mail kontaktů, která je pro online podnikání ZÁSADNÍ!
  • Můžeš si ho vytvořit s jakýmkoliv oborem.
  • Vidíš hned výsledky, co funguje a nefunguje, kde na té cestě je případný problém a podle toho reagovat s úpravami.
  • Jednoduše tak můžeš svého koníčka proměnit v něco, za co ti lidi budou platit.

Na co při tvorbě funnelu nezapomenout?

Musí to logicky navazovat!

Pokud si do funnelu poskládáš produkty/služby, které na sebe nenavazují, a ten následující neřeší aktuální potřebu, kterou si vyvolal/a, tak to nebude to prvé ořechové.

Důležité je začít!

Dřív nebo později se k prodejním funnelům na automat dostaneš také. Já doporučuji je neodsouvat na až pak, protože je to významný prvek, který ti může už v začátcích tvé podnikání pěkně rozjet. 

Udělejte svůj první krok a vybuduj si už během léta prodejní funnel v .birdie business club

Dveře zavírám už 30. 6., abychom pak mohli věnovat péči nově příchozím a soustředit se na tvorbu.

Vendul

PS: Nemáš zatím žádný magnet? Nevadí, je to hlavní téma tréninku hned na konci června.

Přejít nahoru