Jak jednoduše vytvořit publikační plán na sociální sítě | pro podnikatelky

20. 3. 2024

Jste nebo chcete být podnikatelka a už nějakou dobu tvoříte na sociální sítě? Váš profil připomíná neorganizovaný chaos, kde je buď všechno, a nebo pusto a prázdno? Promítá se na něm vaše aktuální nálada, a tak ve chvíli, kdy máte příval energie, tak sázíte jeden příspěvek za druhým, a pak třeba 2 týdny nic? Nebo máte sklony k prokrastinaci či ADHD jako já? 

Zvolejte 3× sláva. Protože publikační plán se stane vaším TOP pomocníkem.
Pojďte si přečíst, jak na udržitelný publikační plán, který zvládnete i vy.

Možná vás od jeho tvorby odrazovala ta spousta úkolů, které byste měly udělat jako:
připravit obsahovou strategii, analýzu klíčových slov, content gap analýzu, atd.

Uf, tolik věcí, kterým nakonec ani nerozumíte, tak raději nemáte nic.

Nejste tu proto, abyste si z ničeho začaly spravovat sociální sítě na profi markeťácké úrovni. Teď vám bude stačit vaše vize a trocha času.
Nad publikačním plánem nemusíte trávit hodiny či týdny přemýšlením, nepotřebujete žádné programy ani placené plánovače. Pro začátek vám stačí i tužka a papír, ale tuhle fázi přeskočíme a odstartujeme to v tabulce na Google disku.

Co je publikační plán a co vše by měl obsahovat?

Velmi zjednodušeně by se dalo říci, že se jedná o tabulku, kde máte zapsáno —
CO, KAM a KDY budete publikovat. To je naprostý základ.

Do tabulky můžete mít zanesený i stav příspěvkurozpracováno, hotové texty, hotová grafika, publikováno

V případě, že pro někoho obsah tvoříte, tak se hodí i kolonky — schváleno, čeká na schválení, upravit

Neopomenutelnou funkcí publikačního plánu je, že slouží jako rozcestník k hotovým příspěvkům, které máte připravené a zpětně si do něj vkládáte odkaz na jednotlivé příspěvky pro jejich vyhodnocení.

⚠️ Upozornění: Publikační plán nejsou naplánované hotové příspěvky. Můžete do něj zanést tzv. šuplíkové příspěvky, ale finální příspěvky tvoříte až na základě publikačního plánu.

Ukázka šablony pro publikační plán.

Jak sestavit publikační plán a jak dlouho dopředu plánovat?

Na jak dlouho dopředu publikační plán sestavit je jedna z nejčastějších otázek, kterou na toto téma od podnikatelek dostávám. Moje osobní doporučení je na 3 měsíce.
Možná jste právě omdlely, protože nevíte, o čem psát za 14 dní, natož za 3 měsíce. A v tom přichází kouzlo plánování. Nevíte to, protože jste si nad tím nesedly na dostatečně dlouho. Je jasné, že teď to z hlavy nevyšťouráte.

Plánujte najednou, pište kontinuálně

K tvorbě publikačního plánu potřebujete následující:

  • ZNÁT SVOU CÍLOVKU!
  • Vědět, jaké jsou vaše obsahové pilíře/témata o kterých chcete mluvit.
  • Znát 3 strategické pilíře obsahu a správně je namixovat — edukativní, odlehčený, prodejní.
  • Mít představu o tom, co chcete prodávat (o jedné nabídce byste měly mluvit alespoň 2 týdny a ne skákat od jednoho k druhému).
    ⭐ Moje doporučení: dejte si vždy 1 hlavní záměr na měsíc
  • Rozmyslet si, jak často chcete na sítích postovat, abyste to dokázaly udržet (někdy méně je více).
  • Seskupte si všemožný obsah, který už jste vytvořily — články, maily, nikdy nevydané šuplíkové příspěvky, uloženou inspiraci, úspěšné příspěvky z dřívějška, atd.
  • Můžete si zvolit tematický den, který budete pravidelně (1× týdně, měsíčně, apod.) opakovat. Stejně tak formát, že 1× měsíčně bude anketa, apod…

Udělejte si čas jen pro sebe a svůj plán a pusťte se do tvorby. Začněte klidně s tužkou a papírem, do tabulky si to zapíšete pak.

Už se vám z toho pomalu motá hlava a máte pocit, že to samy nezvládnete? Netušíte, co to jsou strategické nebo obsahové pilíře? Pojďme to vytvořit společně. »

Jak sestavit publikační plán na 3 měsíce krok po kroku?

Máte vše potřebné, k tomu čas a ještě navíc energii tvořit?
Super, tak pojďme na to!

  1. Vyberte si síť pro kterou plánujete.
  2. Zvolte si dny, ve které budete postovat.
  3. Napište si počet příspěvků, které celkem potřebujete připravit na 3 měsíce.
  4. Rozepište si, kolik příspěvků potřebujete vytvořit na daný měsíc.
  5. Ke každému měsíci si napište hlavní téma, cíl, co chcete primárně prodávat…
  6. Zvolte vhodný poměr strategických pilířů. Ten volíme na základě cíle měsíce. Nebo zatím zvolte univerzální poměr 1:1:1.
  7. Chcete dělat tematické dny nebo pravidelné formáty? Zapište si, kolik, kdy…
  8. Čekají vás nebo plánujete nějaké akce? Workshopy, vysílání, prodejní offline akce, online kampaně, zapište si to do plánu.
  9. Rozepište si, co vše můžete k hlavnímu tématu měsíce napsat. O čem ze své pozice můžete mluvit/psát na dané téma.
  10. Prolustrujte vše, co už máte, hodí se vám to do aktuálního plánu? Použijte to!

⭐ Tip pro udržitelný obsah: 
Doporučuji kombinovat delší a kratší příspěvky.
Př.: Chcete postovat na LinkedIn 2× týdně. Ale už i to je na vás trochu moc? Zvolte si třeba úterý jako váš hlavní den, kdy si dáte na příspěvku opravdu záležet. Ve čtvrtek to pak doladíte kratším příspěvkem, například otázkou na vaše sledující.

Proč mít publikační plán?

Jednou vytvoříš a nesčetněkrát používáš. Díky publikačnímu plánu šetříš čas, energii a tím i peníze. 

  • Lépe zacílíš na své publikum, protože nebudeš vařit z vody a na poslední chvíli.
  • Konečně vydržíš být konzistentní.
  • NEZAPOMENEŠ prodávat.
  • Vždy budeš vědět, co a kam vytvořit nebo postonout. Předejdeš tak paralýze, že nevíš co publikovat, až neuděláš nic.
  • Konzistentním (a kvalitním) obsahem posílíš svůj brand.
  • Budeš svůj čas na sítích využívat efektivně a nestrávíš hodinu vymýšlením toho, o čem dneska psát. 
  • Vytvoříš kvalitní koktejl obsahu, který tvé sledující bude bavit, vzdělávat, ale bude jim i prodávat.
  • Ušetříš hodiny času, moře energie a kupu peněz k tomu.

Na co při tvorbě publikačního plánu nezapomenout?

Střídejte formáty, které vám daná síť nabízí. Největší možnosti máte na LinkedIn, kde najdete carousel (grafiku exportujte do pdf jako prezentaci a na síť vkládejte jako dokument), videa, ankety, grafiky nebo i dokumentu.

💡 Tip: Máte hodně dlouhý příspěvek na LinkedIn nebo Instagram?
Udělejte z něj carousel nebo rovnou sérii kratších příspěvků.

Pořád vám plánování obsahu přijde jako španělská vesnice nebo nevíte odkud začít? Začněme spolu!

Důležité je začít!

S postupem času si najdete svůj systém, co v publikačním plánu potřebujete a co ne. I když doporučuji to na začátek udělat opravdu pořádně, ať se v tom pak nemusíte moc hrabat.
Pokud se na to samy necítíte, udělejte svůj první krok směrem na workshopu, který proběhne teď 24. 4. a 14. 5.

K dispozici dostanete editovatelnou šablonu publikačního plánu, ať se s ní nemusíte mořit a zjistíte:

  • Jak si zvolit do publikačního plánu témata/obsahové pilíře.
  • Co jsou to strategické pilíře a jak je mezi sebou nakombinovat.
  • Jaké zvolit formáty pro jednotlivé sítě nebo s jakou frekvencí postovat.

Během 2hodinového workshopu pak vytvoříme váš publikační plán na 3 měsíce společně.

Omezená kapacita 10 míst na každý termín.

Vidíme se na workshopu.

Vendul

Zlaté pravidlo na závěr? Naplánuj a porušuj, když chceš a je ti to ku prospěchu!

Přejít nahoru